Mi azért vagyunk itt a Forma-1-ben, mert mindenünk a vezetés. Ez egy sok elfoglaltsággal járó életforma, amiért hoznunk kell áldozatokat, de én mindent megteszek, hogy vezethessem ezeket a csodálatos autókat.

Az én történetem egy olyan pilótáról szól, aki tovább nyomta keményen, és nem adta fel.

Amikor egy pilóta megérkezik az F1-be, a célja az, hogy versenyeket és bajnokságokat nyerjen. Remélem, eljött ez a pillanat a számomra, és nem akarom veszni hagyni.

Kaptam egy olyan autót, amely képes a címért küzdeni, és be akarom bizonyítani magamnak, hogy megfelelő körülmények között képes vagyok a világbajnokságért harcolni. Tisztában vagyok az erősségeimmel és gyengeségeimmel is.

Igazán kedveltem a 2004 és 2008 közötti autókat. A kedvenceim a 2006-os és 2007-es gépek voltak. Nem volt kimondottan egy csapat, amelyiké tetszett, úgy összességében jól mutattak azok az autók. Sokkal kisebbek voltak, keskenyebbek, könnyebbek, mint a maiak. Ez nagy segítség, mert sokkal több akciót láthattunk a pályán.

Összességében kiforrottabb versenyzővé váltam, aki jobban érti az F1-et, az F1-es autót is. A vezetést, a különböző helyzetek kezelését, például a rajtokat, az első köröket vagy a gumik óvását. Ez természetes folyamat, hiszen normális, hogy jobb versenyző vagy a hatodik-hetedik szezonodban, mint az elsőben.

Amikor olyan helyzetben találod magad, hogy egy bajnoki címre esélyes autóban ülsz, minden sokkal könnyebbé válik.

Nyertem néhány futamot olyan autóval, amivel bárki nyerhetett volna. Máskor pedig negyedik lettem, miután életem egyik legjobb versenyét futottam. De ezt senki sem látta. Nyerhettem volna hét bajnoki címet is. Volt, hogy balszerencsés voltam, voltak csapatok, akik csaltak, volt, hogy megváltozott a pontrendszer. De nem sajnálkozom. Mivel lenne más az életem, ha lenne még egy világbajnoki címem?

Saint-Chamond-ból származom, egy Loire menti kisvárosból. A szüleim nem voltak gazdagok, mindent egyedül értem el. Nem volt menedzserem, a szerződéseim magam kezeltem. Alacsony voltam, görbe volt az orrom, göndör a hajam. Mégis négyszeres bajnok vagyok 51 győzelemmel.