Élni könnyű. Döntést hozol, és soha nem nézel vissza.
-Han Lue
Halálos iramban: Tokiói hajsza (2006)
292 idézet
A legtöbb western azért nem igazán jó, mert leegyszerűsítik a cselekményüket a fekete és a fehér kalap konfliktusára. Ám ha jól kidolgozzák őket, akkor a hatása alá kerülünk az által, hogy feltesszük a kérdést, mi hogyan értékeljük a dolgokat, voltunk-e elég kemények ahhoz, hogy elérjük a sikert. Minden áldott nap döntéshelyzetbe kerül az ember a vadnyugaton […] És hát ott van az a bizonyos ‘idegen’ szó. Sokunk azt gondolja, hogy az idegen olyasvalaki, aki éppen belép az ajtón, de még soha nem találkoztunk vele.
Ám a vadnyugaton ez az illető nagyjából a mumussal egyenlő. Az idegen félelmet kelthetett az emberekben, mert nem tudták, honnan jött az illető. Nem lehettek biztosak abban, hogy nem éppen most szabadult a börtönből. És bizony mérlegelnünk kell a dolgokat. Ha feltűnt a szemünk előtt valaki a prérin, nem tudhattuk, hogy mit akar, lehet, hogy pont arra fájt a foga, ami a miénk volt, beleértve a feleségünket és a gyerekeinket. Szóval a vadnyugaton minden egyes alkalommal meg kell hoznunk ezeket a furcsa döntéseket. Úgyhogy szerintem amikor kidolgozzuk az adott western architektúráját, akkor olyan körülmények kialakítására törekszünk, amelyek láttán a néző felteszi a kérdést: ‘Te jó ég, vajon én is ilyen gyorsan cselekedtem volna?’ És működik a dolog.
A matematika és a közgazdaságtan egyértelműen megmutatja, hogy a legkisebb döntéseink gyakorolják a legnagyobb hatást a jövőnkre nézve.
Az utolsó pillanatban hozott döntések a fogyókúrát követő hibás hízás első számú előidézői.
Apám mindig azt mondja, hogy az élet döntésekből áll, az, hogy mit kapsz az élettől, attól függ, hogy miként döntesz.
Éled az életed, döntéseket hozol. Döntéseket, amiket megpróbálsz igazolni. Magadért, a családodért. Egy ideig működik, aztán már nem. Mert hozol egy döntést, ami mindent jelentéktelenné tesz. Egy döntést, amit már nem tudsz igazolni, nem tudsz megbocsátani, és elveszítesz mindent. A családodat, a barátaidat, önmagadat. És végül nem marad semmid. Semmid, csak a kísértetek.