Anélkül, hogy próbára tettük volna, senki sem barátunk, de akkor sem, ha egy nap óta az.
Arisztotelész

151 idézet
i. e. 384. - i. e. 322.
görög tudós és filozófus, a modern európai tudomány atyja és előfutára
A boldogság (…) a legjelentősebb és a legkiválóbb az emberi javak között.
Aki a tudást a tudás kedvéért választja, az főképp azt fogja választani, amelyik leginkább mondható tudománynak.
A bölcsnek nem kapnia, hanem adnia kell a parancsot, s nem ő tartozik másnak engedelmeskedni, hanem őt kell követni a kevésbé bölcsnek.
A bölcs mindent tud, már amennyire lehetséges, anélkül azonban, hogy az egyes esetekről mindről tudna.
A költőnek inkább a történet, mint a versforma mesterének kell lennie.
A felismerés nemcsak a bölcsek számára gyönyörűség, hanem a többiek számára is – csak éppen kisebb mértékben.
Minden emberben van valami, ami rokon az igazsággal.
Csupán a bölcsek véleményét kell megvizsgálnunk, mert a többiekkel, akiknek érveik nincsenek, csupán érzelmeik vannak, lehetetlenség érvelő beszélgetést folytatni.
A sokaság szinte mindenről, de leginkább a boldogságról meggondolatlanul beszél.
Fölösleges minden véleményt megvizsgálni (…), hiszen sok olyan dolog ötlik fel a gyermekekben, a betegekben és a gyengeelméjűekben, amelyen egyetlen épeszű ember sem töpreng. Ezekben a dolgokban nem is érvelésre van szükség, hanem a gyermekeknek például arra, hogy elérjék azt az életkort, amikor megváltozik a véleményük, a többieknek meg orvosi vagy állami szerre, amely a javulásukat szolgálja.
Az egészség nélkülözhetetlen feltételei és maga az egészség nem azonosak.
Mindjárt születése pillanatában különválik az alárendelt elem a vezetőtől.
Általában annak, hogy tud-e valaki vagy sem, a tanítani tudás a jele.
Akiknek tapasztalatuk van, sokkal inkább sikert aratnak, mint akiknek jó elméleti tudásuk van, de nincsen tapasztalatuk.
Okos ember a fájdalomtól mentességet, nem a gyönyört keresi.
Saját magunk megismerése a bölcsesség kezdete.
A leggonoszabb ember kétségkívül az, aki magának is, másnak is rosszat tesz; a legjobb viszont nem az, aki az erényt csak önmagával, hanem aki mással szemben is gyakorolja; ez az igazi nehéz feladat.