Az életben nem az a legfontosabb, hogy a nyereségedből hasznot tudj húzni. Erre az ostoba is képes. Az igazán fontos az, hogy a veszteségedből húzz hasznot. Ehhez intelligencia kell; ez a különbség a bölcs és az ostoba között.
A tömeg befogadóképessége nagyon korlátolt, értelme kicsiny és éppen ezért nagyon feledékeny. Ezekből a tényekből kifolyólag tehát minden hathatós propaganda csak néhány pontra kell, hogy szorítkozzék. Ezt a néhány pontot és néhány tételt addig kell vezérszavakban ismételni, amíg az utolsó is megérti ebből a szóból azt, amit akarunk. Mihelyt az ember ezt az alaptételt feláldozza, és sokoldalú akar lenni, akkor a hatás elaprózódik, mert a tömeg a nyújtott anyagot sem megérteni, sem megemészteni nem tudja. Ezáltal azonban az eredmény is tovább gyengül mígnem végleg elmarad.
Végeztem az emberekkel. Könnyen rájuk lehet szokni, pont olyanok, mint a narkó. Ugyanúgy végeznek az emberrel. Ugyanúgy rothasztanak meg.
Egy védtelen állatot bántani – ez minden bizonnyal az egyik leggyávább cselekedet, amit csak ember elkövethet.
Néha valójában az a kérdés, vajon szabad-e megmentenünk egy embert a sorstól, amin keresztül kell mennie a fejlődése érdekében. Egyes embereket nem menthetnek meg attól, hogy szörnyű képtelenségeket kövessenek el, mert ezek a lényükben vannak. Ha elveszem tőlük ezeket, az értékeiket vesztik el.
Csak az tud fölébe emelkedni a természetnek, aki helyett más viseli a földi terhet. Ugyan hogy filozofált volna Platón, ha a saját házirabszolgája lett volna? Hogy tanított volna Jézus, a rabbi, ha el kellett volna tartania a feleségét, a gyerekeit? Ha neki kellett volna megművelnie a földet, amin a kenyér termett, amit megtört azután; ha neki kellett volna kapálnia a szőlőt, amiben a bor érlelődött, amit szétosztott?
A lélek számára halálos, ha öntudatlanná válik. Emberek meghalnak még a test halálának beállta előtt, mert a lelkükben ott kuksol a halál. Kísértetként bolyongó lárvaszerű piócák ők, halottak, akik azonban még szívják a vért.
Akadnak olyan emberek, akik képesek rá, hogy ne vegyék komolyan az életet, mintha arra születtek volna, hogy örökké gyermekek maradjanak.
Az emberek nem felebarátaim; ember az, aki rám néz és megítél; azok a felebarátaim, akik szeretnek és nem néznek rám, akik mindenek ellenére szeretnek, a széthullás, az aljasság, az árulás ellenében is, akik engem szeretnek, és nem azt, amit tettem vagy tenni fogok, akik mindaddig szeretni fognak, amíg én szeretem magam […]
Döbbenetes felismerés, hogy a legboldogtalanabb emberek egy része lottómilliomos vagy gazdag örökös. Egyes becslések szerint a lottónyertesek hetven százaléka öt éven belül csődbe megy. A tehetős családok sarjai körében a depresszió, az öngyilkosság, az alkohol- vagy droghasználat messze magasabb, mint a középosztályban – vagy akár azok körében, akik kemény munkával szerezték a vagyonukat. Számtalan oka lehet ennek, de az egyik kétségkívül az, hogy a lottón nyert új vagy az örökölt régi vagyon mentesíti a gazdáit attól, hogy egy nagy cél érdekében dolgozzanak. Ők sosem tapasztalják meg, milyen jó érzés pénzt keresni; egyedül a birtoklást ismerik. Sosem tanulják meg a kudarcból és a bukásból következő fontos leckéket. Sosem profitálnak abból, hogy sikeresen alkalmazzák a tanultakat az álmaik elérésében.
Néha úgy gondolom, hogy az ember csak maradéka valami magasabb rendű anyagi lénynek, amely egy előző világban szerencsétlenül járt, és elkorcsosult, mire a káoszon keservesen átverekedte magát az alkalmazkodásig.
És vajon nem jobb ember-e akármelyik kolduló buddhista szerzetes vagy bonc is a mi rókavadászatba merülő lelkészeinknél?
Félek, az ember többet hazudik magának, mint bárki másnak.
Minden ember
tátott szájjal
megváltásra vár
valakitől
valamitől…