A márkákat a pr segítségével hozzuk létre. A reklámmal pedig életben tartjuk azokat.
A Lexust, az Acurát és az Infinitit mind különálló márkaként kezelik, egy hasonló autóról, a Diamantéról azonban azt gondolják, hogy az egy Mitsubishi, mert a Mitsubishi kereskedésben árulják. Ha valami úgy néz ki, mint egy kacsa és úgy is jár, mint egy kacsa, de csirkekereskedésben lehet megvenni, arra azt mondjuk, hogy csirke.
A halloween Amerikában csak egy nagy pénztermelő nap a kereskedőknek. Egy lehetőség, hogy még több szuperhős szart adjanak el.
Állandóan figyeltem az embereket és a szükségleteiket, na meg azt, miből van hiány. Örültem, hogy utóbbiból elég sok volt, mert azokat én voltam hivatott pótolni. Szép pénzt kerestem ezzel, nem emberbaráti szeretetből csempésztem ipari mennyiségben a bundát, a selyemharisnyát, a tapétát és a bútorszövetet.
A generatív mesterséges intelligencia, illetve a MI-vel kapcsolatos projektek olyanok, mint az úthenger: el kell döntenünk, hogy elé állunk és próbáljuk megállítani, vagy inkább felülünk rá és próbáljuk hajtani.
Azért dolgozunk, hogy létrehozzunk valami fontosat, valamit, ami fontos az ügyfeleink számára, valamit, amiről mind mesélhetünk majd az unokáinknak. Az ilyesmi nem megy könnyen. Hihetetlen szerencse, hogy odaadó kollégáink vannak, akik hajlandóak áldozatot hozni az amazon.com-ért, és szenvedélyesen hisznek benne.
Természetesen a pénzért is csináljuk. Mindig is a pénzért csináltuk. A rock and rollban az embereket jól megfizetik. Ezért olyan vonzó. Olyan, mint a boksz. Az emberek nem a semmiért bokszolnak. Azért kezdik el csinálni, mert remélik, hogy a csúcsra jutnak, mert ha feljutnak a csúcsra, akkor sok pénzt keresnek. Úgy értem, ez Amerika. De szerintem ezt is úgy kell csinálni, hogy az embereket ne húzzuk le. Jó ár-érték arányt kell nyújtani. Nem szabad kevesebbet kérni, mint bárki más. Lehet többet kérni, mint bárki más, de többet is kell adni nekik, mint bárki másnak.
Az ismert mondás: „a tudás hatalom” gyakran arra ösztönzi az embereket, hogy felhalmozzák és visszatartsák az információkat, mert azt képzelik, hogy a visszatartott információk nélkülözhetetlenné teszik őket. Tévedés. A „hatalom” nem a visszatartott, hanem a másokkal megosztott tudásból fakad. Ennek a felfogásnak pedig a cég értékszemléletében és jutalmazási gyakorlatában is tükröződnie kell.
Amikor kijön egy szoftver, még ha nem is tökéletes, a fogyasztók lelkesen fogadhatják, és visszajelzést adnak, hogyan lehetne javítani rajta mindaddig, amíg a nettó nyereségük elég magas…Hasonlítsuk ezt össze a gyógyszer- vagy vakcinagyártással. Egy új gyógyszert jóval nehezebb piacra dobni, mint új szoftvert előállítani. Aminek így is kell lennie, tekintve, hogy ha egy gyógyszer megbetegíti az embereket, az sokkal nagyobb baj, mint amikor egy szoftvernek hibái vannak. Az alapkutatástól és a gyógyszer kifejlesztésétől kezdve a tesztelés és jóváhagyás összes szükséges lépésén keresztül hosszú évekbe telik, amíg egy új gyógyszer eljut a betegekhez. Ha viszont megvan a pirula és hat is, újat előállítani belőle már nagyon olcsó.










