Tudom, milyen az, ha úgy érezzük bizonyítanunk kell, ha mindenki csak az egyik oldalunkat látja. De az, hogy jó emberek vagyunk, nem akkor látszik, amikor minden könnyű, hanem az olyan helyzetekben, mint ez itt.
Az, hogy csupán a származása miatt képesek voltak kigúnyolni és megfélemlíteni valakit, akit nem ismernek, egyértelműen azt jelezte, hogy nem velem, hanem velük van valami baj.
Ha zaklatják az embert, de tisztában van vele, hogy miben marad alul és miben érzi bizonytalannak magát, képes lehet megelőzni bármiféle bántalmazást vagy sértést. A zaklatóval együtt nevetheti ki önmagát, ami kifoghatja a szelet vitorlájából. Ha kevésbé vesszük a szívünkre, amit a másik mond vagy tesz, elveszíti az ütőkártyáit. Az érzések csak érzések. Másfelől pedig aki biztos önmagában, az nem zaklat másokat, hanem vigyáz a társaira. Így ha valaki ránk száll, akkor jó, ha tudjuk, hogy neki is megvannak a maga problémái, amelyeket kihasználhatunk vagy akár javíthatunk is rajtuk. A zaklató legyőzésének néha az a legjobb módja, ha segítünk neki. Ha képesek vagyunk két-három lépéssel előrébb járni, akkor irányítani tudjuk a gondolkodását, és ez esetbe észre sem veszi, hogy elkoboztuk a lelkét.
Van így néha az ember. Egy turista barátom, aki már több ízben mászott fel a Mont Blanc-ra, múlt héten megpofozta a házmestert, mert nem járt a lift, és gyalog kellett közlekednie az ötödik emeletre.
A politikai testületek lényegéhez tartozik az, hogy a rosszat mindig másoknál látják, éppúgy, ahogy az egyes emberben megvan az a szinte kiirthatatlan hajlam, hogy minden olyasmitől, amit önmagáról nem tud vagy nem akar tudni, oly módon szabaduljon meg, amellyel mindezt mások nyakába varrja.
Egyesek semmi mást nem ismernek a szenvedésen kívül. Az jelenti számukra a megbizhatóságot. Jobban rettegnek a változástól, mint a saját szar életüktől.
– Ne ítélkezz olyan gyorsan fölöttem. Megváltoztam.
– Az emberek nem változnak, Jack bácsi. Csak új ruhába öltöztetik a régi problémákat.
Emberismeret idézetek, Megváltoztam idézetek, Változás idézetek
Egyszer egy sztúpánál, a semmi közepén, egy kis lovas srácba botlottunk bele, aki terelte haza a csordáját. Látszott, hogy hat-hét évesen már felnőtt férfi volt, aki végzi a munkáját. Átható tekintettel nézett ránk, érdeklődően, és amikor ellovagolt az alkonyatba, arra gondoltam, hogy valószínű semmit sem tudunk arról, amit ő tud, ő pedig édeskeveset arról, amit mi. De vajon ez a srác él boldogabb életet, vagy valamelyik amerikai vagy nyugat-európai kortársa, aki hormonokat szed éppen, és nemváltó műtétre vár? Nem mernék Jóistenként ítélkezni, de arra fogadnék, hogy a mongol srác él boldogabb és szebb életet
Morális félreértés vagy összeütközés morálisan szabad emberek között kizárt. Csak az erkölcsileg nem szabad ember, aki valamely természeti ösztönt vagy valamely általa kötelességből elfogadott parancsot követ, helyezkedik szembe embertársával, mert az nem követi ugyanazt az ösztönt vagy ugyanazt a parancsot. A cselekvés iránti szeretetben élni és a másik akaratát megértve őt élni hagyni, ez a szabad ember alapelve.
Az olyan gyermek, aki füvet vágott a sarlóval, a kaszával, aki barázdákat húzott egy kicsi ekével, más emberré lesz, mint az olyan gyermek, aki nem tett ilyet.
Jézus azt akarta, hogy szeretőek és megbocsátóak legyünk. Nem tudom, mitől olyan kegyetlenek az emberek.
Az intelligens ember nem lehet engedelmes, az engedelmes ember szükségszerűen elveszíti intelligenciája egy részét. Az értelem csak akkor mond igent, amikor mélységesen egyetért.
Az emberek szerte a világon teli vannak az elképzelhető legrothadtabb vágyakkal, éspedig azon egyszerű okból kifolyólag, hogy nem hagyták őket természetes módon felnőni. Nem adtak módot arra, hogy elfogadják önmagukat. Mindnyájan kísértetté váltak. Nem hiteles és valódi emberek, csupán árnyai annak, akivé lehettek volna.
Mert csűrhetjük így, csűrhetjük úgy, de ilyenkor, amikor az ember átlépi a határt, leegyszerűsödnek a dolgok, és a nagy hazaszeretetről kiderül, hogy az alapja megegyezik a pörköltalappal.