Sokkal nehezebb lenne jó eredményeket elérnem, ha kettő lenne belőlem! Keményebben kéne dolgoznom, hogy legyőzzem a másolatomat!
Az volt a végső célom a Forma-1-ben, hogy világbajnok legyek. Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy összejött, és már vasárnap is elmondtam, hogy minden, ami ezután jön, az csak bónusz.
Amikor az autóból kiszállva megláttam édesapámat, az nagyon különleges pillanat volt. Akkor jöttünk rá, hogy mindaz, amit tettünk annak idején a gokartos időkben, hogy közösen végigjártuk Európát a mikrobusszal… Belenéztünk egymás szemébe: megcsináltuk, megnyertük a világbajnokságot!
Ha az ember a Forma-1-ben versenyez, nem kér más versenyzőktől tanácsot. Mindenki tudja, mit csinál. A lényeg, hogy megfelelő egyensúlyt találj a saját autóddal, hogy keményen tudd nyomni vele. Nem gondolom, hogy egymástól kellene tanácsokat kérnünk.
Ha az ember megérkezik a Forma-1-be, már elmondhatja magáról azt, hogy gyors, de folyamatosan gyűjti a tapasztalatot, megtanulja, hogyan építsen fel egy hétvégét, és hogyan kezeljen mindent egy versenyhétvége során a pályán és azon kívül is.
Mindig hinned kell magadban, ezt már a gokartos éveim alatt megtanultam.
Igazán kedveltem a 2004 és 2008 közötti autókat. A kedvenceim a 2006-os és 2007-es gépek voltak. Nem volt kimondottan egy csapat, amelyiké tetszett, úgy összességében jól mutattak azok az autók. Sokkal kisebbek voltak, keskenyebbek, könnyebbek, mint a maiak. Ez nagy segítség, mert sokkal több akciót láthattunk a pályán.
Összességében kiforrottabb versenyzővé váltam, aki jobban érti az F1-et, az F1-es autót is. A vezetést, a különböző helyzetek kezelését, például a rajtokat, az első köröket vagy a gumik óvását. Ez természetes folyamat, hiszen normális, hogy jobb versenyző vagy a hatodik-hetedik szezonodban, mint az elsőben.
Amikor olyan helyzetben találod magad, hogy egy bajnoki címre esélyes autóban ülsz, minden sokkal könnyebbé válik.
Az előzés egy dolog, de védekezni is tudnod kell, hogy megtarthasd a pozíciódat.
Minden pályának megvannak az egyedi tulajdonságai. Jobban kedvelem a régi vágású pályákat, mert nehezebbek, és nem lehet rajtuk nagyot hibázni, különben a falban kötsz ki, vagy a kavicságyban ragadsz.
Nem túl sportszerű, amikor a közösségi oldalak kommenthuszárjai mindenfélét irkálnak rólam, de soha nem mondják a képembe. Ez így elég gyenge.
Néhány pilóta ilyen. Ha egy kicsit dühbe gurulnak, jobban teljesítenek.
Tudom, hogy mim van, és azt is, hogy mit kell tennem. Gyorsan kell vezetnem, amennyire csak tudok. Ez okoz élvezetet. És hogy mit kapok kívülről, az engem semennyire nem zavar.
Mindig fontosnak tartottam, hogy meghallgassunk másokat. Nem szükséges egyet is érteni azzal, amit mondanak, de mindenki véleményt formálhat magának.
A Paradicsomban is vannak felhők! Még ha minden tökéletesnek is tűnik, akkor is vannak felhők. Ilyen az élet: vannak előnyei és hátrányai, és ez a Forma–1-re is igaz.