Nem használhatok olyan istent, aki nem tud felelni a kérdéseimre.
Mennyien vannak közöttük, akik az isteni Szűznek csupán viaszgyertyácskát ajánlanak fel, méghozzá fényes délben, amikor semmi szükség rájuk. Viszont milyen kevesen akadnak, akik őt élete tisztaságában, alázatosságában, égi dolgokra való törekvésében igyekeznek utolérni. Mert végtére is ez az igaz vallásosság, és ez tetszik legjobban az égieknek.
Jézushoz hasonlóan, az én duális világképemben is két Isten van. Az egyik a jó, a másik pedig a félelmet keltő. Aki megismeri a jót, a Jóistent, az egyben megismeri a szellemvilág tanításait. Aki a másikat féli, soha nem él szellemi, az-az teljes életet. Félelmében csupán fél életet él. A gőg, a meggyőzöttek meggyőződése, ami sokakat álomban tart és elringat egy életen át. A köznyelvben az terjedt el: féld az Istent! Én azon munkálkodom, amin a példaképeim, a nagy elődeink, hogy a vallások ne szakíthassanak szét embereket, és mindenki a saját szellemén keresztül jusson el Istenhez.
Ámen! Azon fordul meg az imádság hatalma, hogy megtanultunk-e Áment-t mondani rá. Vagyis ne kételkedjünk, hogy bizonnyal meghallgat az Isten, és meglesz. E szócska azt jelenti: bizonnyal, valóban. A hitet fejezi ki, ennek minden imádságban meg kell lennie. De: Isten igéje és ígérete műveli azt, hogy jó lesz a te imádságod, nem a te áhítatod. Mert éppen az Ő igéjére támaszkodó hit egyúttal az igazi áhítat is, anélkül minden más áhítat ámítás és tévedés.
A sátán volt a legragyogóbb angyal s ő lett a leggonoszabb ördög és az ördögök fejedelme. Ugyanis az ördögöket is szoros hierarchia kapcsolja egybe, s megtartják azt a rangot, amelyet angyalként birtokoltak: fejedelemséget, trónust, uralmat. Ez a hierarchia azonban a rabszolgaság ranglétrája, nem a szereteté, mint az angyaloknál, akiknek élén Szent Mihály arkangyal áll.
Mi, katolikusok, a legvallásosabb vallás hívei, az első keresztények példáját követve kell, hogy «mindnyájan, egy akarattal állhatatosak legyünk az imádságban». Ha a gonosz lélek megerősödött, nem űzhetjük ki másként, mint imádság és böjtölés által. Nemcsak asszonyi teendő ez. Az őskeresztények férfiairól állapítja ezt meg elsősorban az írás.










