Kimivel volt a legjobb a kapcsolatom a csapattársaim közül, mert annyira egyenes volt. Sosem vitatkoztunk, még akkor sem, amikor éppen egymással ütköztünk össze: olyankor megbeszéltük a történteket és a végén talán még nevettünk is rajtuk. Semmi olyan nem történt, ami tönkretehette volna a kapcsolatunkat. Az első napomtól kezdve tiszteletteljes volt és a szemembe nézett, miközben másoknál azt éreztem, hogy miközben üdvözöltek engem, fejben egészen máshol jártak. Kimi kivételes ember.
Úgy vélem, Kimi a legnagyobb természetes tehetség, akivel valaha is találkoztam, ami a nyers tempót illeti, mindenképpen. Kimi már 10 nap elteltével mindenki mást lekörözne, ugyanis neki nem telik időbe, hogy alkalmazkodjon bármilyen autó jellegzetességeihez. Ha valaki őt ülteti a volán mögé, ő azonnal tudni fogja, hogy mit kell tennie. Néha azt gondolhatnánk, hogy nem igazságos, amikor hozzá kell szokni egy új autóval a különböző pályákhoz vagy a körülményekhez, de ő csak beül és bumm.
2017-ben és 2018-ban a Ferrarival a világbajnoki címért küzdöttem, 5 versenyt megnyertem, a végén viszont csak második lettem Lewis Hamilton mögött. Két év egymás után annyi energiát elvett tőlem, mentálisan is, aztán az eredménytelenség miatt kétségeim lettek: Lesz még itt valami? Van még remény?
Amikor 2020-ban lejárt a szerződésem a Ferrarival, nagyon ott volt a fejemben a kilépés gondolata.
Nem beszélhetek Európa nevében. De azt gondolom, európai vagyok, mint sokan mások. És nagyon-nagyon sokkol, ami történik. Bárcsak rendeződne a dolog, de úgy fest, egyeseket megszállt az őrület. Azt hiszem, megvan a saját igazságuk és saját valóságuk. De hogy másoknak kell szenvedniük ezért, másoknak kell az életükkel fizetniük, ennek nincs értelme.
(Az orosz-ukrán háborúról)
Azt gondolom, békén kellene hagyni a versenybírókat, amúgy is elég nehéz dolguk van… Az lenne az ideális, ha több lenne a következetesség, de ott van az emberi oldal is. Vélhetően nehéz 100 százalékig helyesen dönteni. Ez kell, hogy legyen a cél, és meg kell nézni, hogy miben tudunk fejlődni.
Kétlem, hogy az ember vitába tud bonyolódni, vagy problémája lehet Kimivel. Ha így alakul, akkor a probléma nem vele, hanem veled van.
Tény, hogy elbuktam, hiszen az volt a küldetésem, a célom, hogy világbajnokságot nyerek a Ferrarival. Elbuktam, hiszen ez nem sikerült. Voltak dolgok, amiket jobban is csinálhattam volna, dolgok, amiket talán már korábban is észrevehettem volna, harcok, amikbe talán nem kellett volna beleállnom. Ugyanakkor minden, ami történt, hozzájárult, hogy az legyek, aki most vagyok
Olykor szükséged van valami újra az életben. Ha adódik egy lehetőség, akkor meg kell ragadnod azt.
A rajtunk lévő nyomás mennyisége csak rajtunk múlik, és ezt csak mi döntjük el. A kezdetektől fogva mindig meg kell kérdeznem magamtól: vajon most én rakok magamra túl nagy terheket, vagy ez kívülről jön? De mondom, ez mindig rajtunk múlik. Csak és kizárólag te tudod, hogy jó munkát végzel-e, hogy igazad van-e vagy nincs. Ezek után el tudod dönteni, mekkora puttonyt veszel fel. Ha túlzol az elvárásaiddal magaddal szemben, nehezebben jutsz majd előre, és saját magaddal sem leszel jó viszonyban.
A végén csak egy életed van, ami a tiéd, és ezt ki kell használnod. Tedd, amit szeretsz, töltsd az idődet olyan emberekkel, akiket szeretsz – nagyon egyszerűnek hangzik, de ha megnézed az embereket és a helyzeteket, akkor nem olyan egyszerű. Sokak esetében ez nem rajtuk múlik.
Ha döntést hozol, hogy becsukod az ajtót, nem annak reményében kell tenned, hogy majd újra kinyílik. Szóval akarnod is kell csukva tartani, hogy amennyiben nem nyílik ki újra, ne bánd meg a döntésed.
Meg kell dolgoznod az irigységért, az együttérzést pedig ajándékként kapod.
Egy fiatal pilótának utat mutat egy Forma-1-es autó tesztelése. Sohasem felejted el az első kört.
Nem elég a gyors autó, ahhoz, hogy nyerj, előbb célba is kell érni.
Az ember természetesen sokszor nyerni akar, de néha közbejönnek dolgok, amiket utólag már nem tudsz megváltoztatni. Ez történik a technikai sportokban is.
Vezetés közben nem szabad félni, a sebességet azonban tisztelni kell. Ha valami nem úgy sikerül, ahogyan szeretnénk, kirepülünk a pályáról. Nem túl kellemes érzés, ha nem tudod irányítani az autódat.
Mindig is a bajnoki címről álmodtam. A legfontosabb számunkra, versenyzők számára a kihívás – meg akarjuk tudni, hogy ki közülünk a legjobb, és nem egy vagy két versenyen, hanem az egész szezon tekintetében. A végső cél a bajnokság megnyerése, úgyhogy én ezért vagyok itt, és szerintem a többiek is.
Teljesen mindegy, ki ellen kell versenyezni, a cél az, hogy gyorsabbak legyünk.
Amint a pénz motiválja az embert, már nem lehet olyan jó, mint az, akit a belső késztetés, a lelkesedés hajt.