Mindenki másképpen kezeli a dolgokat. Számomra a higgadtság és az összeszedettség létfontosságú. Ha néha el is ragadnak az érzelmek, fontos visszatérned a magad kis buborékjába, anélkül, hogy hagynád, hogy bármi megzavarjon.
Azt hiszem, elég erős vagyok a kerék a kerék elleni párharcban és igyekszem folyamatosan fejlődni. Gokartos korunk óta ismerjük egymást, és volt már néhány nagyszerű párharcunk. Úgy gondolom, ezek mind hozzájárultak a vezetési stílusunk fejlődéséhez. (A Max Verstappen elleni küzdelemről.)
Amikor az autóban ülök, szeretek vizuális módon egy tökéletes kört menni azelőtt, hogy készen állnék az első körre a versenyen.
Először a 7-es rajtszámot akartam, de az már Kimié volt. Ezek után a 10-es szám volt az, amit szerettem volna, de a szezon közepén Gasly csatlakozott, és elvitte, így esett a választásom a 16-os számra. 1+6 az 7, és ez egyúttal a születésnapom is, szóval emiatt szeretem ezt a számot.
A Forma-1 egészen addig elképzelhetetlennek tűnik, míg meg nem érkezel, és meg nem kapod az első ülésedet.
Az autók valóban egyre biztonságosabbak, de ha 340 km/órás sebességgel száguldasz, az sosem lesz biztonságos. Ezt már a kezdetektől fogva tudtam.
Sajnos elég korán elvesztettem az édesapámat. Ez megváltoztatja az embert. Örökre megváltoztat.
Ahhoz, hogy fejlődj, be kell ismerned a hibáidat, és meg kell értened azokat. Nekem ez a hozzáállás bevált, de nem biztos, hogy ez mindenki számára járható út.
A piros autónak már akkor megszállottja voltam, mikor még azt se tudtam, hogy Ferrarinak hívják.
Apám mutatta be nekem a motorsportot, nem tudom, hogy nélküle mi lett volna belőlem. Habár úgy gondolom, talán végül így is, úgy is autóversenyzővé váltam volna, hiszen a DNS-emben van, ezt szeretem a legjobban csinálni. Mégsem hiszem, hogy nélküle a Formula-1-ig jutottam volna.
Hogy mit mondanék a menedzseremnek, ha szólna, hogy egy másik csapat kétszer ekkora fizetést ajánl? Nemet, mert a Ferrari különleges. A pénz fontos, de hiszek ebben a projektben, és mindent meg akarok tenni, hogy elérjem, amiről gyerekkorom óta álmodom.
Imádok búvárkodni. 40 méteres mélységig van képesítésem, de ez elég is, mivel ennél mélyebben már úgysem látni semmit. Néhány haverom eléggé fél tőle, hiszen elég mélyre kell merülni. De az egyik legjobb barátommal minden vizsgát együtt csináltunk meg. Szóval a nyári szünetben tudunk búvárkodni is.
Nem szeretem a politikát, nem szeretek hamis képet festeni magamról. Önmagam vagyok, akár tetszik az embereknek, akár nem. Nem szeretek kapcsolatokat erőltetni sem. Nagyon ritka, hogy nem jövök ki emberekkel, de nem erőltetek dolgokat, és nem szeretek belemenni politikai játszmákba.
Kezdetben rögtön mindent akartam. Csak a negatívumokat láttam. Két dolgot mondanék a fiatalabb önmagamnak: „Légy türelmesebb és élvezd jobban!”
Mindig a leggyorsabb akarok lenni a pályán, és mindig megpróbálok mindent beleadni ahhoz, hogy ott legyek a legjobb helyen.
Minden egyes verseny után átnézem a csapat jelentését, ami arról szól, hogy mit csinálhattunk volna jobban, mik azok a területek, ahol nekem, vagy a csapatnak fejlődnie kell. Ez alapján természetes, hogy futamról futamra fejlődöm.
Egy Forma-1-es hétvége sokkal több elfoglaltságot jelent, mint a kisebb kategóriákban. Sokkal többről szól, mint a vezetés: egymást érik a megbeszélések a mérnökökkel, és a sajtót is ki kell szolgálni. Sokkal nehezebb az embernek beosztani az idejét, energiáit, hogy fókuszált maradjon, hogy ahányszor beül az autóba, mindig 200 százalékos teljesítményt nyújtson.
A békéhez nem bombák kellenek, hanem jóakarat és emberi együttérzés.
A legtöbb nőnek csak azért maradt meg az erénye, mert sohasem kérték tőle.
Charles Leclerc, George Russell, Lando Norris, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Légy első, amikor hallgatni, s utolsó, amikor beszélni kell.
Charles Leclerc, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Oscar Piastri