Lando egy nagyon egyenes ember. Az őszinte beszéddel olykor árt magának, de én tisztelem azért, ahogyan viszonyul ehhez.
Oscar Piastri

22 idézet
2001. április 6. -
ausztrál autóversenyző
A legjobb Oscar Piastri idézetek
Véleményem szerint senkinek nem engedhetsz egy centit sem, függetlenül attól, hogy kiről van szó – a versenyzésben és a sportban általában sem. És ez nem igazán változik. Főleg amint felvesszük a sisakot. Jól kijövök Landóval, de amint a sisak felkerül, mi húszan már nem vagyunk többé barátok.
Vannak leckék, amiket csak te magad tapasztalhatsz meg, de úgy érzem, én sok rossz leckétől menekültem meg Mark (Webber) tapasztalatának köszönhetően. Segített elkerülni potenciális buktatókat. Már azelőtt feltesz kérdéseket nekem, a mérnökömnek vagy a csapatomnak, hogy azok egyáltalán felmerülnének. A pályafutásom első pár évében hihetetlenül hasznosnak találtam ezt, és fel is gyorsította az utamat, segített eljutnom idáig.
Hogy mi történik másokkal a mezőnyben? Nem igazán érdekel. Végső soron, ha meg akarom nyerni a bajnokságot, akkor a legjobb formámat kell nyújtanom. És ha ezt megteszem, tudom, hogy elég lesz a győzelemhez. Ez az, amire koncentrálok – és próbálom napról napra egy kicsit jobban csinálni.
Ha vezeted a bajnokságot, az csak azt jelentheti, hogy valamit jól csinálsz. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs min javítani.
Csak mert nyugodt vagyok, még lehetek könyörtelen is. Ez nem zárja ki azt, hogy közben rendes ember maradjak.
Próbálok nyugodt maradni – megőrizni a személyiségemet, és egyszerűen csak gyorsan vezetni… Ha azt érzem, hogy túlságosan belemerülök a részletekbe, akkor próbálom magam visszafogni.
Max és én meglehetősen hasonló módon versenyzünk egymással. Nagyon kemény, kompromisszumokat nem ismerő stílus, és szerintem mindketten bizonyos mértékig feszegetjük a határokat.
Igyekszem abba a tartományba kerülni, amiben nyugodt vagyok. Emberi lény vagyok, érzelmekkel, amiket kordában kell tartanom. Ez az egyik erősségem.
Száraz a humorom, nem sokszor használom, de én ilyen vagyok. Ebben a sportban könnyű elveszni, ha valaki nem önmagát adja, ha betokozzák valami hozzá nem illőbe. Úgy érzem, önmagam lehetek. Azt gondolom, több rutinnal és jó eredményekkel mindenki komfortosabb lesz, és utána jobban kibújik a csigaházából. Én azonban nem élek a csigaházamban, egyszerűen ilyen vagyok.
Gyorsabbnak kell lenni, mint mások. Sok tényező van. Jónak kell lenned mindenhol. Fontos, hogy gyors legyél, de néha annál több kell, hogy pusztán gyors vagy. Dzsiddában nem azért nyertem, mert egyszerűen gyors voltam, hanem azért, mert más területeken is jó voltam. Fontos, hogy egész szezonban jó legyél mindegyik területen.
– válaszolt arra a riporteri kérdésre, hogy mi kell ahhoz, hogy a szezon végéig a bajnokság éllovasa maradjon – 2025. 05 01.
Ha vadásznak rád, akkor valamit jól csinálsz! Egészen elégedett vagyok, jól érzem magam ebben a helyzetben. Próbálok nem sokat gondolkodni ezen, mert a legjobb módszer arra, hogy ne vadásszanak le, ha versenyeket nyersz.
– mondta a 2025-ös Miami nagydíj előtt arról, hogy milyen érzés a bajnoki tabella élén állni
Szerintem a legfontosabb, hogy úgy csinálj dolgokat, ahogyan a legtermészetesebbnek érzed. Amikor elkezdesz úgy dolgozni, hogy az nem illik a személyiségedhez, ott kezdődik a zűrzavar. Ott siklanak félre a dolgok. Mindenki másképp kezeli ezt. Lando egészen másképp kezeli, mint én. A mezőnyre szerintem ugyanolyan érzések jellemzőek, függetlenül attól, hogy a nyilvánosság látja-e vagy sem. Így vagyunk kódolva emberként és versenyzőként. Az érzések különböznek, és az is, ahogy kezeled őket. Nem hinném, hogy létezne helyes vagy helytelen módszer. Ez egyéniségfüggő.
2014-ben grid kid voltam az Ausztrál Nagydíjon, én tartottam Daniil Kvyat zászlóját a rajtrácson. Az ő helye azonban üres maradt, mert a kivezető körén megadta magát az autója. Ott álltam az üres rajthely előtt… Pár éve összefutottunk, és akkor elmeséltem ezt neki. Vicces, milyen kicsi a világ! Kilenc éve zászlót tartottam, most pedig a mezőny tagja vagyok.
A McLarennel végtelenül simán ment minden. Egy teljesen sallangmentes szerződést raktak le elém, ami azt éreztette velem, hogy maximálisan bíznak bennem, és hogy egyértelműen engem akarnak. Ez volt a döntő tényező! A McLaren világos jövőképet vázolt fel nekem, aminek örültem, mert addig a pontig elég zavaros volt, mi vár rám.
Sokat tanultam Fernandót figyelve, ő tudja, hogy kell világbajnok csapatot építeni maga köré. Elképesztő volt látni, hogy a vezetés mellett mennyi mindenre figyel! Komoly inspirációt jelentett.
A legnagyobb erősségem szerintem a kiegyensúlyozottság volt, és szeretném azt gondolni, hogy a kiegyensúlyozott gyorsaság. Nem volt azonban minden zökkenőmentes, hiszen a Forma-3-ban egyszer sem kvalifikáltam magam az első sorba. Az akkori csapattársam, Logan Sargeant egy ponton zsinórban három pole-t szerzett, én pedig soha nem értem oda az első két hely valamelyikére az időmérőkön. A versenyeken viszont jól mentem, mindig hoztam egy magas szintet, és emiatt lehettem bajnok.
A motorsport egyik legnépszerűbb kérdése, hogy a versenyző vagy az autó számít inkább? A válasz az, hogy a kettő keveréke. A technikának rendkívül fontos szerepe van a sikerekben, különösen a Forma-1-ben, ahol a csapatok maguk építik az autókat. Mindig nagyon érdekelt ez az oldala is a sportnak, és érdemes erről is tudni ezt-azt. Sokat segített versenyzőként!
Az iskolában télen főleg rögbiztek a diákok, amit én azonnal kizártam. Nem vagyok az a rögbi-alkat! Ráadásul elég sérülésveszélyes sport, és nem akartam veszélybe sodorni a versenyzői karrieremet, főleg úgy, hogy már voltak szponzoraim. Krikettezni viszont beálltam! Egy mérkőzésen játszottam a legjobbak között. A hatodikosoknak vizsgáik voltak, én pedig bekerültem a keretbe. Ott van a nevem. Ez volt a 15 perc hírnevem krikettben!
2020-ban olyan jól sikerült a Forma-3-as szezonom, hogy attól kezdve a tanulás a háttérbe szorult. Az utolsó évben az óráim nagyjából harmadán voltam csak ott úgy, hogy ott laktam a suliban. Szerencsére ez nem okozott problémát, mert több sportoló is tanult ott, főleg rögbi- és krikettjátékosok. Az iskola mindenkit támogatott, amíg az érettségin hoztuk az elvárt szintet.