Minden házasságban van konfliktus, de a legtöbb esetben ezek azért fejlődnek erőszakká, mert a résztvevők egyszerűen nem tudják, hogy van más megoldás is.
A tanítás és a tanulás valójában két különböző feladat – két független és eltérő folyamat. A tanítás és a tanulás közöt fennálló számos különbség közül nem is az a legjelentéktelenebb, hogy a tanítás folyamatát az egylk ember valósítja meg, míg a tanulás egy másikban zajlik le. Magától értetődik? Természetesen. De érdemes elgondolkodni rajta. Mert amennyiben azt akarjuk, hogy a tanítási és a tanulási folyamat eredményesen haladjon együtt előre, akkor a maga nemében páratlan viszonynak kell fennállnia a két önálló organizmus között – valamiféle ,,kapcsolatnak”, láncszemnek vagy hídnak a tanár és a tanuló között.
Mi ösztönzi az alkalmazottat arra, hogy hatékonyan dolgozzon? Egy kihívást jelentő munka, ami lehetővé teszi az eredményesség, a felelősség, a fejlődés, az előmenetel, a munka élvezete és a kiérdemelt elismerés érzését.
A kutatások egyértelműen mutatják, hogy az eredményes vezetőnek mindkettőre szüksége van, egyszerre kell az emberi kapcsolatok és a feladatok szakértőjének lennie. A vezetői eredményesség megköveteli az emberekkel való tisztességes bánásmódot, és egyidejűleg eredményes ösztönzésüket a jobb teljesítmény elérése érdekében.
Az emberek keményen hajtanak olyan célok eléréséért, amiket ők tűztek maguk elé. És mivel ritkán van erre lehetőségük, kirobbanó lelkesedésükre számíthatunk, ha erre esélyt kapnak. Az emberek belenyomorodnak, ha mindig valaki más állapít meg célokat a számukra, nem is azért, mert irtóznak a hatalomtól, hanem azért, mert van egy csomó tehetségük, ami így kihasználatlan.
Lehet a gyermeket könyvből nevelni, de minden gyermekhez más könyv kell.
A gondban lévő ember segítésének egyik legjobb módja egyszerűen vele lenni.
Az elfogadás olyan, mint a termékeny talaj, ami lehetőséget ad az apró mag számára, hogy azzá a virággá váljon, amivé fejlődni képes.