Mindig ott a lehetőség, hogy az ember kiszálljon egy ügyből, ahogy arra is, hogy jobban beleássa magát. Néha nem árt meggondolni, melyik hoz többet a konyhára.
Ha az ember cégekkel viaskodik, hajlamos elfelejteni, hogy az emberek szemtől szemben is megoldhatják a problémáikat.
Egyetlen módon lehet egymilliót keresni a támogatóim révén: rengeteg és épületes látványossággal kell szolgálni nekik, és nagyon olcsón.
Engem nem szokott érdekelni hogy más ember mivel keresi a kenyerét, de a maga üzlete mégis,… kicsit… veszélyes.
(Don Vito Corleone)
Én Moe Greene vagyok! Én már akkor is ebben az üzletágban voltam, amikor te még az ágyba pisáltál!
(Moe Greene)
Világszerte nő a túlsúlyos emberek aránya, s a pocakunknál csak a fogyókúra-üzletág terbélyesedik gyorsabban.
A teljesítményt többre becsüld a nyereségnél. Nyereség nélkül nincs tartós üzlet. A nyereséghez a természettől fogva semmiféle gonosz sem tapad. A jól vezetett vállalatnak meg kell hoznia, sőt meg is hozza a jó szolgálatokért az illő nyereséget. A nyereség azonban ne alapja, hanem eredménye legyen a teljesítménynek.
A Ford Művek az egyetlen vállalat Amerikában, ahol sztrájk még nem fordult elő, mert munkásait nem alantasainak, hanem üzlettársainak tekinti és a nyereséget megosztja velük. Felfogására jellemző, hogy a magántulajdonnak nem föltétlenül híve. Szerinte nem fontos, hogy kinek a birtokában vannak a termelő eszközök: fontos az, hogy az emberek dolgozzanak és tudatában legyenek annak, hogy munkájukkal hivatást teljesítenek.
Már gyerekként is tudtam pénzt csinálni, és ezzel többé-kevésbé így vagyok mind a mai napig. Miután kitalálok és végiggondolok egy-egy műsort, azonnal ki is számolom, hogy körülbelül mi mennyibe kerül, és azon mit lehet keresni.
Oda kell figyelned és rá kell hangolódnod az emberekre. Sose hidd, hogy tudod, ki az ügyfeled. Nem mindig egyértelmű, kit kell rávenned a bólintásra, kit kell eltántorítanod a fejrázástól. Ha nem figyelsz arra, ki figyel rád, sosem tudhatod biztosan, ki találja vonzónak a jövőképedet, és ki találja taszítónak.
Ha el szeretnél adni valamit, és azt akarod, hogy nőjön a vállalkozásod, beszélned kell róla az
embereknek. Kommunikálnod és reklámoznod kell, hogy mások is tudjanak a létezéséről. Tudniuk kell, miről szól ez az egész, és hogy miért lehet fontos a számukra. Más szóval: el kell adnod a dolgot.
Üzletvezetést azért tanultam, hogy megértsem és egyszer remélhetőleg folyékonyan beszéljem az amerikai üzleti nyelvet. Bele akartam ásni magam a szórakoztatóipar pénzügyi sajátosságaiba, hogy az ügynökök vagy a stúdiók ne verhessenek át.