Ha hollywoodi színész vagy, nem kerülheted el, hogy Londonban dolgozz.
A 48 óra után Marlon Brando felhívta az ügynökömet, és találkozni akart velem. Most visszanézek, és azt mondom: Hű, ez őrület, minden idők legnagyobb színésze akar veled vacsorázni! De akkoriban azt gondoltam: Hát, ez van, csinálsz egy filmet, és Marlon Brando hív.
Az évek múlásával megértettem, Emmának volt a legnehezebb dolga mindannyiunk közül, az ő helyzete volt a legbonyolultabb, ráadásul ő volt a legfiatalabb is. A világ egyik leghíresebb – és az én szememben az egyik legnagyszerűbb – nője vált belőle, bàr a kívülálló hajlamos csak az ünnepelt sztárt látni, és nem gondolni bele, micsoda kihívásokkal jár ez az élet. Amikor az egész elkezdődött, Emna nem volt még tizenkét éves, mint én, sem tíz, mint Daniel. Csak kilenc volt. Ez pedig óriási különbség. Azelőtt sohasem járt még forgatáson, és a gyerekfőszereplők közül ő volt az egyedüli lány.
Sokszor eszembe jut ez a székes eset most, hogy Alan elment. És persze nem csak ő. Richard Harris, John Hurt, Helen McCrory… a Harry Potter-filmek sok színésze nincs már velünk, és a lista kérhetetlenül bővül. Kisebb pokoljárással ér fel, ha rájuk gondolok, hiszen most, felnőttkorba érve kezdem megérteni, milyen hatással voltak rám, és milyen ragyogó példával szolgáltak.
Felnőtt fejjel értékelem igazán azt, amit LaRusso karaktere sok nézőnek jelentett az évek során. Afféle reménysugár volt, egy kis optimizmus a szürke hétköznapokban, egy olyan kívülálló története, aki minden várakozást felülmúlva győzte le egy kicsit saját magát is, és nyert meg egy fontos karateversenyt. Nagyszerű érzés, bár a kocsim az mindig piszkos, rettegek tőle, hogyha meglátják, hogy éppen mosom, kigúnyolnak a filmek miatt.
A szereplőválogatáson viszonylag gyorsan eldőlt, hogy én fogom alakítani Daniel LaRussót, de nem én voltam az egyetlen jelölt. Emlékszem rá, hogy ott lógott a producer, Jerry Weintraub faháza mellett Charlie Sheen is, és arra gondoltam, amikor megláttam, hogy öreg, te aztán egyáltalán nem úgy nézel ki, mint egy olasz srác Jersey-ből! Rajta kívül Nic Cage is esélyes volt A karate kölyök főszerepére, de Robert Downey Jr. is ott volt a castingon, aki később Vasemberként lett iszonyú nagy sztár.
A nyolcvanas évek elején Németországban forgattam George Roy Hill Kettős szerepben című filmjében. Bonyolult forgatás volt. Tévedés volt engem választani egy angol lány szerepére, aki belekeveredik az izraeli—palesztin háborúba.
A plakát, amelyen Diane Keaton dús idomokkal teli sziluettje látszik egy félautomata fegyver társaságában, ma is megvehető az eBay-en 1 dollár 99 centért — körülbelül ennyi bevételt hozott a film is. Minden erőmmel azon voltam, hogy Uzi gépfegyveremmel a kezemben férfias nőnek látszódjak, és angol akcentussal beszéljek, de képtelen voltam rá.
Ha az ember Shakespeare-t, játszik, mély és fennkölt szöveget kell mondania, ez valahogy borzongatóbb érzés. A szellemnek, az intellektusnak, a szívének és a hangjának nagyon magas szinten kell eggyé olvadnia a szavaival és a viselkedésével. Ezeket a dolgokat hiányolom az akciófilmekből. Shakespeare-nél ezek mind tisztán vannak jelen.
A színészet nem csupán szakma, hanem hivatás, életérzés és a világ megértésének egy különleges módja.
Ebben a gyűjteményben a színészettel kapcsolatos legemlékezetesebb idézeteket találod. Hazai és külföldi színészek gondolatai a szerepbe bújásról, az előadóművészetről, a tehetségről, a munkafolyamatokról, a közönséggel való kapcsolatról, a színpad varázsáról, a filmezés kihívásairól, a hitelességről, a kreativitásról és a szenvedélyről.
Ezek a bölcsességek bepillantást engednek a színészek belső világába, a próbák izgalmába és az előadások eufóriájába.
Merülj el a színészetről szóló idézetekben, ha érdekel a színház vagy a film világa iránt, ha inspirációt keresel a saját kreatív munkádhoz, vagy ha szeretnéd jobban megérteni ennek a különleges hivatásnak a mélységeit.








