A gyorsabb autók nem mindig nyernek, de az okosabb pilóták igen.
Vegyes érzelmeim vannak erről a helyről. Óriási kihívást jelent, de veszélyes. Nagyon veszélyes. Látod azokat a fákat? Kis fáknak tűnnek, ugye?Valójában magas fák felső ágai. Ha oda esel, még az autót is nehezen találják meg, nemhogy a versenyzőt.
(Így írta le Jackie Stewart a páratlan kihívásokat jelentő Nürburgring–Nordschleifét 1976. július 29-én, csütörtökön.)
A mai világbajnokságban Lewis Hamilton és a többi fő esélyes 22 versenyen szerepel, de csak a Formula-1-ben. Nem túraautóznak mellette, nem mennek GT-ben, IndyCarban, Can-Amben. A nyomás manapság kisebb. Természetesen bejárnak a gyárba és szimulátoroznak, de ez nem ugyanaz. Más világ.
Nálam Alain Prost mindig is előrébb lesz, mint Ayrton Senna. Nekem a brazil a kora legizgalmasabb versenyzője volt. Végeredményben azonban a francia több versenyt nyert. Alain sosem nézett ki úgy, mint aki átlépte a saját határait. Ayrton azonban ezt megtette, persze ez csak az én kritikám.
Most Hamilton a maga módján egy modern hős, minden digitális csatornán. Vettel egy nyugodt hős. Räikkönen pedig feltehetően mindkettejüknél népszerűbb, mert alig mond valamit, lehet pont emiatt.
A Forma-1 sosem volt kiegyenlített. Minden évben akad egy csapat, amelyik bizonyos előnyükkel indul.
Csapatfőnökként elég bölcsnek kell lenned ahhoz, hogy belásd, mindkét autóval a lehető legtöbb világbajnoki pontot kell megszerezned.
Az biztos, hogy több temetésen voltam, mint bármely más férfi, akit ismerek. A feleségem 57 halálesetet számolt össze, ami versenyautókban történt.
A pilóták között nincs már meg ugyanaz a bajtársiasság, ahogy köztünk megvolt. Együtt laktam Jim Clarkkal, közösen utaztunk nyaralni, együtt vásároltunk be. Graham Hill-lel, Denny Hulme-mal, Jackie Ickx-szel, Emerson Fittipaldival ugyanígy ment. Személyes kapcsolatunk volt, ami szerintem fantasztikus. Manapság ilyen nem létezik. A feleségeink is ismerték egymást, ők mérték az időt, feljegyezték a köröket, ők is együtt voltak. E téren a pilóták jelenlegi generációja veszít egy kicsit a barátságok mélységéből. Akkoriban a versenyzés nagyon veszélyes volt, a barátságok nagyon elmélyültek.
Nagyon nagy vállalás létrehozni egy Forma-1-es csapatot. Felvenni a megfelelő versenymérnököket, a megfelelő elektronikai szakértőket, a cégvezetést, a marketingszakembereket.
Az érzelmek a legveszélyesebb dolgok közé tartoznak, ha valamit, ezt biztosan megtanultam életem során. Ha mérges vagy, és úgy mondasz dolgokat, akkor később elintézheted annyival, hogy nem gondoltad komolyan, a többiek azonban megjegyzik a szavaid.
A nők olyanok, mint a versenyautók: hallatlanul érzékenyek, nagyon nehéz őket irányítani, de ha egyszer lendületbe jöttek, szinte lefékezhetetlenek.